Специфика преподавания русского языка для детей с расстройствами аутистического спектра в инклюзивном классе

Е.Е. Кравчук, Т.В. Тимохина
💾 СПЕЦИФИКА ПРЕПОДАВАНИЯ РУССКОГО ЯЗЫКА ДЛЯ ДЕТЕЙ С РАССТРОЙСТВАМИ АУТИСТИЧЕСКОГО СПЕКТРА В ИНКЛЮЗИВНОМ КЛАССЕ
Государственный гуманитарно-технологический университет 

Аннотация. Статья посвящена описанию специфики преподавания русского языка в инклюзивном классе. Особое внимание уделено методам и приемам работы с детьми с расстройствами аутистического спектра. Представлен многолетний опыт работы педагога-практика. Ключевые слова: инклюзивное образование; русский язык; дети с ОВЗ; дети-инвалиды; расстройства аутистического спектра.

SUMMARY

SPECIFIC FEATURES IN TEACHING THE RUSSIAN LANGUAGE FOR CHILDREN WITH DISABILITIES OF AUTIST SPECTRUM IN AN INCLUSIVE CLASS
E.E. Kravchuk, T.V. Timokhina
State University of Humanities and Technology

Abstract.The article is devoted to the description of the specific features in teaching Russian in an inclusive class. Particular attention is paid to methods and ways of working with children having autism spectrum disorders. The long-term experience of the practising teacher is presented.  

Key words: inclusive education; the Russian language; children with HIA; children with disabilities; autism spectrum disorders.