ВЗАИМОДЕЙСТВИЕ УЧРЕЖДЕНИЙ ОБРАЗОВАНИЯ И СЕМЬИ В ПРОФИЛАКТИКЕ ДЕТСКОГО НЕБЛАГОПОЛУЧИЯ

О.А. Милькевич
💾 ВЗАИМОДЕЙСТВИЕ УЧРЕЖДЕНИЙ ОБРАЗОВАНИЯ И СЕМЬИ  В ПРОФИЛАКТИКЕ ДЕТСКОГО НЕБЛАГОПОЛУЧИЯ
Государственный гуманитарно-технологический университет 

Аннотация. В статье детство рассматривается как социокультурный феномен, состояние которого определяется совокупностью факторов, ведущими при этом выступают семья и общество. Представлена обобщенная характеристика категорий семей и детей, принимавших участие в опытно-экспериментальной работе, подтверждающая значительную численность нуждающихся в мерах специальной помощи и поддержки. Охарактеризованы формы взаимодействия образования и семьи в профилактике детского неблагополучия. Полученные выводы являются основанием дальнейшего совершенствования практики взаимодействия образования и семьи в профилактике детского неблагополучия. Ключевые слова: детское неблагополучие; образование как субъект профилактики; взаимодействие образования и семьи.

SUMMARY

INTERACTION OF EDUCATION INSTITUTIONS AND FAMILY IN THE PREVENTION OF CHILDREN'S ILL-BEING
O.A. Milkevich
State University of Humanities and Technology

Abstract.   In the article, childhood is seen as a socio-cultural phenomenon, the state of which is determined by a combination of factors, leading at the same time to the family and society. A generalized description of the categories of families and children participating in experimental work is presented, which confirms the significant number of special assistance and support that need special measures. Forms of interaction between subjects of education and the family in the prevention of children's ill-being are characterized. The findings are the basis for further improving the practice of interaction between education and the family in the prevention of children's ill-being. 

Key words: children's ill-being; education and family subjects in the prevention; interaction of education and family.