НЕПРЕРЫВНОСТЬ РАЗВИТИЯ — НЕПРЕРЫВНОМУ ОБРАЗОВАНИЮ

А.А. Майер
💾 НЕПРЕРЫВНОСТЬ РАЗВИТИЯ - НЕПРЕРЫВНОМУ ОБРАЗОВАНИЮ
Государственный гуманитарно-технологический университет 

Аннотация. Представлены позиции системного видения развития ребенка в смежных возрастах (дошкольном и младшем школьном возрасте) для обеспечения эффективного педагогического взаимодействия педагога и ребенка как условие непрерывного образования. Ключевые слова: ребенок; непрерывность; развитие; образование; показатели развития в образовании; педагогическое взаимодействие.

SUMMARY

A PERMANENT DEVELOPMENT TO A LIFE-LONG EDUCATION
A.A. Mayer
State University of Humanities and Technology 

Abstract.The positions of system approach to study a child's development in adjoining ages (preschool and school) are represented for supporting an effective pedagogical interaction between a teacher and a child as a condition of a life-long education. Key words:a child; permanency; development; education; education development indicators; pedagogical interaction.