ИННОВАЦИОННОСТЬ ПЕДАГОГИКИ С.Т. ШАЦКОГО

Т.А. Савченко
💾 ИННОВАЦИОННОСТЬ ПЕДАГОГИКИ С.Т. ШАЦКОГО 
Северо-Восточный государственный университет 

Аннотация: Материал раскрывает преемственность новаторства С.Т. Шацкого, в частности - развитие антропологического подхода в педагогике. Представлена логика обоснования им необходимости выполнения педагогом-воспитателем исследовательской функции. Даются основные направления изучения ребёнка в коллективах педагога. Ключевые слова:воспитание; окружающая среда; изучение ребёнка; объекты и субъекты изучения; микросреда; педагог-исследователь

SUMMARY

INNOVATION OF PEDAGOGY BY S.T. SHATSKY
T.A. Savchenko
North-Eastern State University

Abstract.The material reveals the continuity of the innovation of S.T. Shatsky, in particular - the development of the anthropological approach in pedagogy. The logic of substantiating the need for the teacher-educator to carry out the research function is presented. The main directions of studying the child in the teacher's groups are given.

Key words:education; environment; child study; objects and subjects of study; microen-vironment; educator-researcher.