ТРУДОВАЯ ШКОЛА КАК КОМПЛЕКСНЫЙ ФАКТОР ПЕРЕВОСПИТАНИЯ «ТРУДНЫХ ДЕТЕЙ» В ОПЫТЕ В.Н. СОРОКИ-РОСИНСКОГО

В.И. Беляев
💾 ТРУДОВАЯ ШКОЛА КАК КОМПЛЕКСНЫЙ ФАКТОР ПЕРЕВОСПИТАНИЯ «ТРУДНЫХ ДЕТЕЙ» В ОПЫТЕ В.Н. СОРОКИ-РОСИНСКОГО
Академия социального управления 

Аннотация.В статье системно анализируются концептуальные основы опыта успешной работы по перевоспитанию беспризорников, детей-сирот и малолетних правонарушителей отечественного педагога-новатора. Ключевые слова: воспитание и перевоспитание; «трудные дети» и дети-сироты; трудовая школа; новаторская педагогика; идея народности; национальное воспитание.

SUMMARY

LABOUR SCHOOL AS A COMPLEX FACTOR OF EDUCATION “DIFFICULT CHILDREN” IN THE EXPERIENCE BY V.N. SOROKA-ROSINSKY
V.I. Belyaev
Academy of Social Management

Abstract.The article systematically analyzes the conceptual foundations of the domestic teacher-innovator’s experience of successful work on the re-education of street children, orphans and juvenile delinquents.

Key words: education and re-education; “dificult children” and orphans; labour school; innovative pedagogy; the idea of nationality; national education.