ИДЕЙНО-ХУДОЖЕСТВЕННОЕ СВОЕОБРАЗИЕ ПЬЕСЫ Ф. МОЛЬНАРА «ЛИЛИОМ» И ЕЁ ЭКРАНИЗАЦИЙ

С.Н. Роман
💾 ИДЕЙНО-ХУДОЖЕСТВЕННОЕ СВОЕОБРАЗИЕ ПЬЕСЫ Ф. МОЛЬНАРА «ЛИЛИОМ» И ЕЁ ЭКРАНИЗАЦИЙ
Государственный гуманитарно-технологический университет 

Аннотация. В статье рассматривается влияние пьесы Ф. Мольнара «Лилиом» на развитие американской кинокультуры. С этой целью анализируются фильмы, созданные на основе этого произведения: «Лилиом» (1930), «Лилиом» (1934), «Карусель (1956). Ключевые слова: пьеса; кинематограф США; экранизация; мелодрама; мюзикл; идейно-художественное своеобразие.

SUMMARY

IDEOLOGICAL AND LITERARY ORIGINALITY OF THE PLAY BY F. MOLNAR «LILIOM» AND ITS SCREEN VERSIONS
S.N. Roman
State University of Humanities and Technology

Abstract. The article considers the influence of the play by F. Molnar «Liliom» on the development of the American film culture. For this purpose, films created on the basis of this work are analyzed: "Liliom" (1930), "Liliom" (1934), "Carousel (1956).

Key words: play, US cinema, film adaptation, melodrama, musical, ideological and artistic originality.