О ВОСПИТАНИИ У СТУДЕНТОВ ЦЕННОСТНОГО ОТНОШЕНИЯ К ПЕДАГОГИЧЕСКИМ ЗНАНИЯМ

Г.В. Лунина
💾 О ВОСПИТАНИИ У СТУДЕНТОВ ЦЕННОСТНОГО ОТНОШЕНИЯ К ПЕДАГОГИЧЕСКИМ ЗНАНИЯМ
Государственный гуманитарно-технологический университет 

Аннотация. Необходимость соблюдения принципиального единства познавательного и ценностного аспектов в педагогическом образовании актуализирует поиск преподавателями средств и методов, помогающих усилить ценностную сторону учебного процесса. Взаимодействие научно-теоретического и художественно-образного познания является необходимым условием воспитания в единстве познавательного, нравственного и эстетического отношения к педагогике. Включение в учебный процесс произведений искусства (литературы) способствует воспитанию специалиста и человека, риентированного на личностное присвоение педагогических знаний. Ключевые слова: наука; искусство; ценностный аспект педагогического образования; познавательно-эвристические возможности литературы; личностное отношение к педагогическим знаниям.

SUMMARY

ON INSTALLING IN STUDENTS THE EVALUATIVE ATTITUDE TO PEDAGOGICAL KNOWLEDGE
G.V. Lunina
State University of Humanities and Technology 

Abstract. The need to respect the principle of the unity of the cognitive and axiological aspects in education updates the teachers' search of the tools and methods to help strengthen the value side of the educational process. Interaction of scientific-theoretical and artistic and imaginative cognition is a prerequisite for education in the unity of the cognitive, moral and aesthetic relationship to pedagogy. Inclusion the works of art (literature) in the teaching process promotes education of a specialist and human-centre personal attribution of pedagogical knowledge. Key words:science; art; evaluative aspect of teacher education; cognitive andheuristic capabilities of literature; personal attitude towards pedagogical knowledge.