ФОРМИРОВАНИЕ ЗРИТЕЛЬСКОЙ КУЛЬТУРЫ ДОШКОЛЬНИКА В ПРОЦЕССЕ ТЕАТРАЛИЗОВАННОЙ ДЕЯТЕЛЬНОСТИ

И.В. Штанько, К.М. Лопачева
💾 ФОРМИРОВАНИЕ ЗРИТЕЛЬСКОЙ КУЛЬТУРЫ ДОШКОЛЬНИКА В ПРОЦЕССЕ ТЕАТРАЛИЗОВАННОЙ ДЕЯТЕЛЬНОСТИ
ГБОУ ВО МО «Академия социального управления» 

Аннотация. В статье раскрывается технология формирования основ зрительской культуры дошкольников в процессе ознакомления с театральным искусством, рассмотрено понятие «зрительская культура» в широком смысле и в контексте ее формирования у дошкольников. Выявлены затруднения современных педагогов дошкольных образовательных организаций в применении различных видов театрализованных игр в учебно-воспитательном процессе. Ключевые слова: зрительская культура; искусство театра; театрализованная деятельность дошкольников; театрализованные игры; досуговая деятельность; интеграция искусств.

SUMMARY

THE FORMATION OF THE SPECTATOR CULTURE OF THE PRESCHOOL CHILD IN THE PROCESS OF THEATRICAL ACTIVITIES
I.V. Shtanko, K.M. Lopacheva
Academy of social management

Abstract.The article deals with the technology of formation of bases of culture of the audience of preschool children in the process of introduction with the theatre art, the concept of the «spectator culture» in a broad sense and in the context of its formation in preschool children is considered. The difficulties of the modern teachers at preschool educational institutions in the application of various types of theatrical games in the educational process are pointed out. 

 
Key words:  arts theatre; theatrical activity of preschool children; drama games; leisure activities; integration of the arts.